2010. június 1., kedd

Szegénylegény konyhája

Mióta letettem a cigit folyton eszek. Főzni csak fejből szoktam így a receptek távol is állnak tőlem. Ha van is konkrét elképzelésem, hogy mit akarok akkor is közben folyton változik a végeredmény. A mostani kaja olyan durván odabasz, hogy muszáj leírnom, és megosztanom a külvilággal.

A neve lehetne mondjuk mexikói zöldséges húsragu, vagy valami ilyesmi, mivel eléggé mexikói szerű a zöldség kínálat benne és van benne hús is. Nagyon menő lett.

Hozzávalók:
25 dkg darált sertés hús
2 fej közepes vörös hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 szem paradicsom
2 konzerv bab
1 konzerv kukorica
1 konzerv borsó
1 kis poharas tejföl
Szaft kocka(olyan mint a húsleves kocka, csak ez pörköltekhez van)
kevés olaj
fűszerpaprika, só, bors

Elkészítés:

A felaprított hagymár üvegesre pirítjuk(ez akkor is szarulhangzik bárki bármit mond). Amikor ezzel megvagyunk mehet hozzá az apróra vágott fokhagyma és ehgy kávés kanál bors, fél percig keverjük, ekkor mehet rá a kbkét kávéskanál paprika. Ezt szétkeverjük, hogy le ne égjen, mert akkor kellemetlen meglepetés érhet és a keserű ízt egy teljes üveg sör sem mossa le, de komolyan...
Ha eddig eljutottunk mehet bele a hús, amit világosra pirítunk, majd ha jól átpirult indulhat rá a két babkonzerv leve(vízzel is lehetne, de ha a bab leve fűszeres, akkor miért ne azzal csináljuk?!) és a szétmorzsolt szaftkocka. Ezzel kevergetjük egy darabig, majd ha kezdi elfőni mehet rá a kukorica és a borsó is(a kukorica levét ne tedd bele, mert nagyon édes). Főzük őket legalább 5-10 percig, majd mehet bele a minnél kisebbre vágott paradicsom. Ezzel újabb 5-10 perc főzés
következik, közben kervergetni kell, mert gyorsan leég az alja. Ha kell hozzá mégvíz akkor tegyünk, de csak óvatosan, mert nem levest főzünk. Ha letelt a kb 10 perc, akkor a tűzhelyet kilőjjük, és levesszük az edényt a tűzről. Ha nem zubog tovább, akkor mehet bele apránként a tejföl, amit elkeverünk benne teljesen, attől jó zaftos lesz a ragunk. Tálaláshoz mélytányérban sültkrumplit teszünk, majd rászedjük merőkanállal a ragut. Ezekután betegre kajáljuk magunkat. Ennyiből két napig is akár.

11 megjegyzés:

  1. Hmmm jól hangzik :) A bors nem túl sok kissé az elején? Én már évek óta akarok készíteni olyan igazi Bud Spencer-féle hagymás babot; ha legközelebb lesz valami nagyobb buli, összedobhatnánk valami finomat.

    VálaszTörlés
  2. Én gyengébben érzem az ízeket, ezért szeretem ha jó fűszeres a kaja.

    VálaszTörlés
  3. Szerintem ilyen mennyiséghez nem sok a bors. :) Én is csináltam hasonlót mostanában, nagyon finom tud lenni. :)

    VálaszTörlés
  4. Nah mivan rájöttél hogy tudsz főzni? 8)
    Csak én nem látom a chili paprikát, vagy nem raktad bele?

    VálaszTörlés
  5. Ez nem chilis akart lenni kivételesen.

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok!

    Bár ez nagyon hasonlatos a Chilis babhoz, csak többféle zöldség van benne. Mindettől függetlenül a rögtönzött kaják mindig jók lesznek, én már ráálltam arra, hogy megjegyzem, vagy leírom, és akkor legközelébb is meg tudom csinálni...:D

    VálaszTörlés
  7. Jhaés felvettelek a blogomra! ;)

    VálaszTörlés
  8. Az itteni blogodra? És írni is fogsz bele valamiről, vagy csak hever parlagon?

    VálaszTörlés
  9. Nem, nem is tudtam, h itt is csináltam magamnak egyet...:D

    Majd lehet használom, de később és másra.

    Amúgy a sarkosra. :D

    VálaszTörlés