2010. május 6., csütörtök

Meztelenség, hullák, értelmezhetetlen képek.

Most egy régebbi IRL élményemet osztanám meg veletek.
Előre is sajnálom, de egy kiállításról fogok írni. Gyűlölj, de ha már úgy is ott vagy olvasd tovább. :D
Gondolom mindenki látta a plakátjait a debreceni Messiások kiállításnak(már rég vége van, de még mindig fellelni némelyik metró megállóban)). Én jómagam elmentem és meg is néztem. Mikor láttam hogy lesz kiállítva Salvador Dali is gondoltam, hogy talán lesznek érdekes dolgok. Voltak is szép számmal olyanok, amit mindenkinek látnia kellene. Akik nincsenek oda a művészetért azoknak is biztos lenne olyan ott ami megfogná.
Ami nálam konkrétan a leginkább maradandó volt, az a Dózsáról készült Tüzes trón, ami egy hatalmas bronz fa és acél halmaz. Egy fém csontváz koronával a fején. Valamiért egyből a Skynetre asszociáltam, nem is értem... (Igen beteges sci-fi rajongó vagyok)



De voltak egyéb érdekességek is, melyek alkoholtól gyengített gyomromat nem kímélték. Ha társaságom nem lett volna visszatartó erő, akkor lehet kihagytam volna a formalinban tárolt emberi belsőségek és magukat vagdosó és egyéb módon csonkító performanszok nem túl szívmelengető látványát.



A meztelenség is komoly szerepet kapott a kiállításon. Kedves kísérőm elég gyakran hallhatta tőlem a "hát itt minden nő szőrös?!" felkiáltást. Külön érdekességként maradt meg bennem az a montázs, amelyik röntgenképekből let összevágva, valamint az a tökéletes kidolgozottságú szobor, amelyik egy gimnasztikázó lányt ábrázol.
Voltak viccesebb képek is melyeken majdnem sírtam a röhögéstől. Vagy ámultam részletességén.





Két órán át nézelődtünk, de még így is maradt jócskán olyan kép amit nem sikerült megnézni, mert már záróra volt és majd kidobtak bennünket.
De így visszagondolva már ezeket sem bánom. Nagyon élveztem a kiállítást.

3 megjegyzés:

  1. Nem tudom így a képeket elnézve érdekesnek tűnt.DE ne bánom hogy kihagytam mivel magának a témának néminemű vissza tartó ereje volt számomra....Bár a röntgen az nekem beadta amit te is említettél a végén.

    VálaszTörlés
  2. Annyira szerettem volna megnézni... csak nem olyannagyon esik útba :(

    VálaszTörlés
  3. Annyira hatalmas élmény volt, látni ezeket a képeket és szobrokat. Ha visszagondolok rájuk, még most is a hatásuk alá kerülök.

    VálaszTörlés