2010. május 11., kedd

Magyar druidák, avagy a kelta-punk koncert a Bárkában.

Nem is igazán hogy talákoztam először az ír folk punk zenével, talán valaki mutatta, vagy a youtube tudta, hogy nekem ez tetszenifog, de egy biztos, tényleg kedvencemmé vált a műfaj. Első találkozásom velük a Flogging Molly részeg altatlódala volt, amire sok mindent lehet művelni, de aludni azt tuti nem.

Flogging Molly - Drunken Lullabies - MyVideo
Ezek után sokáig vadásztam ilyen és ehhez hasonló muzsikákra, és sikeresen meg is ismertem a Dropkick Murphys-t és a Mahones-t és sok más együttest a stílusban.
Ezek után kissé kétkedve és óvakodva mondtam igent lakótársam felhívásának, hogy menjünk el egy bizonyos Firkin nevű magyar írfolk-punk együttes koncertjére. De most komolyan... magyarok játszanak ilyen dallamokat, ebből sülhet ki jó is?!
Igen sülhet ki! Nem is akármennyire. Mikor felmentek a szinpadra valamelyeset csökkent az ellenvetésem, mivel a kinézetük eléggé meggyőző volt. Aztán rákezdett a banda, és olyan fergeteges partit csináltak, amire még én is táncra perdültem, ami igencsak nagy szó. A zenéjükre nem lehet egyszerüen egy helyben álldogálni. A második számra már mindenkiből előhozák a Michael Flatley-t.

A színpadon igencsak otthonosan mozgó zenekarból kiemelném külön a furulyás/fuvolás srácot, aki már-már hergelte a közönséget, szökdécselésével, ugrándozásával és táncra hívásával. Egyik haveromat idézve: "B* meg ez olyan mint egy kib*szott kobolt"(ja azt lehet nem írtam hogy ez igazából olyan kocsma zene, úgyhogy ittunk is rá rendesen).
Az énekes hangja nagyon jó volt a stílushoz, míg a gitárok és a dob végig összhangban pörgette az amúgysem lassú észak-ír ritmusokat. Ha hozzáveszem a hegedűs hölgy meseszép játékát is, akkor lassan már elmondható, hogy egy kiválló ír-rock/punk csapat koncertjéhet volt szerencsém és nagyon remélem lesz még nagyon sokszor.
Mindent összevetve nagyon élveztem a koncertet és nagyon jól szórakoztam. Másnap néhány tagom fájt a táncikálástól. Erre a fájdalomra mondják, hogy bőven megéri.
Álljon még itt egy kedvcsináló videó a bejegyzés végén: (Figyeld a fuvolást a videóban :Đ)

6 megjegyzés:

  1. egy ilyenre nekem is el kéne mennem :D

    VálaszTörlés
  2. Te a Whiskey in the Jar - nak azt az erősen Magyarosított verzióját meg kéne szerezni, tudod amit a végén nyomtak ;) ... az még need

    VálaszTörlés
  3. Az még az albumukon sincs rajta ha jól láttam.

    VálaszTörlés
  4. Helló Phinix és Toxik!
    Ese vagyok,a Firkin dobosa!Köszi a cikkért és a pozitív "hozzánkállásért"!:)Ha tényleg érdekel az "Igyunk pálinkát(Whiskey magyarul)"c.művünk,írjatok a címünkre(info@firkinband.com)és elküldjük szívesen!:)
    Minden jót!!!

    VálaszTörlés
  5. Hohó még szép hogy érdekel, köszönjük mindenki nevében! Ez aztán a baráti hozzáállás tényleg, apám minden elismerésem komolyan! Nem is gondoltam volna, hogy egy ilyen felajánlást fogunk kapni ... a jó véleményt pedig szerintem igen csak magatoknak köszönhetitek! ;)

    VálaszTörlés
  6. Köszönjük az ajánlatot. Phoenix elvileg írt felétek emiatt, ha jól értesültem. Remélem lesz koncertetek hamarosan Pesten.

    VálaszTörlés